Tutoring

Prowadzący zajęcia CL proponują uczestnikom tutoring polegający na wspólnych spotkaniach prowadzących do przygotowania prezentacji, wystąpienia w języku angielskim na konferencji międzynarodowej oraz przygotowania eseju/artykułu o charakterze naukowym. Spotkania te odbywają się w semestrze letnim z intensywnością ustaloną z tutorem.

W tutoringu naukowym nawiązuje się mocno do założeń edukacji liberalnej (sztuk wyzwolonych), w których nacisk kładziony jest na umiejętność krytycznego myślenia, twórczego analizowania wiedzy, klarownego wyrażania idei własnych i cudzych, sztuki logicznej argumentacji i dyskusji. Do tego dochodzą umiejętności niezbędne do funkcjonowania w szumie informacyjnym – koncentracji i wyławiania istotnych informacji spośród wszystkich komunikatów, które nas zalewają. Duża wagę przykłada się tu do rozwijania umiejętności wypowiedzi ustnej połączonej z prezentacją. To wszystko ma prowadzić do wykształcenia u podopiecznego umiejętności i nawyku samodzielnego uczenia się i skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami i problemami naukowymi, które będzie napotykał w przyszłości.

Tutoring to spotkanie, rozmowa i w końcu relacja. Ten osobisty wymiar tutoringu sprawia, że student przestaje być anonimowym uczestnikiem studiów prawniczych, ginącym w masie studiujących. Dwa wspólne wyjazdy w ciągu roku uczestników i prowadzących ułatwiają nawiązanie przyjacielskich relacji.